VISUAL MERCHANDISING – co to takiego? Budowanie nastroju

by

Powracamy do postawionego w ostatnim artykule pytania – jakie działania zwiększają sprzedaż. Tym razem chcemy skupić się na czynnikach, które w odpowiedniej konfiguracji nadają punktom sprzedaży niepowtarzalną atmosferę. To właśnie charakter pewnych miejsc sprawia, że z chęcią do nich wracamy:

  • oświetlenie – to ono buduje klimat miejsca i to ono bardzo często decyduje o sukcesach lub też porażkach handlowych. Nieodpowiednie oświetlenie, a więc nieprawidłowo nakierowane na produkt, zbyt ciemne lub zbyt jasne punkty na pewno nie zachęcają klienta do zakupu, ponieważ ekspozycja jest wtedy nieczytelna i nieprzyjemna w odbiorze;
  • kolor – podobnie jak oświetlenie ma ogromne znaczenie dla decyzji zakupowych klienta, buduje klimat i pozwala skategoryzować markę, np. odcienie bieli podkreślają ekskluzywność produktów. Ponadto odpowiednia segregacja kolorystyczna asortymentu pomaga zabieganemu klientowi łączyć produkty w sety stylizacyjne, co jest dla niego ogromną oszczędnością czasu;

kształt i tekstura – to kolejne narzędzie budujące nastrój wnętrza. Ponadto odpowiednio dobrane materiały i kształty chronią przed nieprzyjemnymi sytuacjami, np. w sklepach z zabawkami, gdzie grupą docelową wcale nie jest osoba dorosła, która dokonuje zakupu, tylko dziecko, nie można stosować ostrych kantów. Bezpieczeństwo najmłodszych jest w takich miejscach sprawą najwyższej rangi.

No tags 0

No Comments Yet.

What do you think?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *