VISUAL MERCHANDISING – co to takiego? Prezentacja i oznakowanie

by

 

Często, kiedy ludzie niezwiązani z handlem pytają nas czym się zajmujemy zawodowo, po chwili przerywają nam nasze tłumaczenia i mówią – aha, czyli to wy sprawiacie, że wydajemy mnóstwo pieniędzy na rzeczy, których wcale nie potrzebujemy…

Otóż nie. Nie jest naszym celem, aby klientowi „wcisnąć” na siłę dany artykuł, ale aby pomóc mu wyborze odpowiedniego dla jego potrzeb produktu nakierowując go na różne rozwiązania stylizacyjne, funkcjonalne czy jakościowe.

Wracamy zatem do punktu wyjścia i odpowiadamy na pytanie -czym tak naprawdę jest visual merchandising?

Visual merchandising jest pomocą dla sprzedaży. Składają się na niego wszystkie działania, które mają zwiększyć sprzedaż produktu poprzez odpowiednią jego ekspozycję, która zwróci uwagę klienta. Bardzo ważne jest, aby nie zapominać przy tym o filozofii marki – mając ją na uwadze będziemy w stanie zachować spójny wizerunek. W końcu visual merchandising to reklama, która w sposób bezpośredni oddziałuje na klienta w miejscu sprzedaży.

W tym miejscu musimy odpowiedzieć na kolejne zadawane nam często pytanie – jakie działania zwiększają sprzedaż?

W następnych artykułach przeprowadzimy Was przez wszystkie części składowe dobrego visual merchandisingu. Na pierwszy ogień idą prezentacja, oznakowanie oraz produkt:

  • prezentacja – zaskakująca witryna, logiczna i atrakcyjna stylizacyjnie oraz kolorystycznie prezentacja towaru to pierwsze punkty, na które klient zwraca uwagę. Witryna zachęca do wejścia, a spójna z charakterem marki prezentacja produktów wciąga już całkowicie w zakupowe doświadczenia;

 

  • oznakowanie i POS – to jak wyglądają metki, czy są one wystarczające czytelne, czy materiały promocyjne i marketingowe są spójne z tym, co faktycznie dzieje się na Sali sprzedażowej, czy są one widoczne i zrozumiałe ma również olbrzymie znaczenie – to stymuluje ścieżkę klienta, pomaga nakierować go np. na atrakcyjne promocje, albo najnowsze produkty;
  • menu – czyli produkt. Klient powinien dostać to, czego oczekuje od danej marki, dlatego też zatowarowanie punktów sprzedaży musi być zgodne ze strategią marketingową danego brandu.

1 Response
  • Lukas
    Lipiec 14, 2016

    Fajny tekst! Czy macie więcej zdjęć?

What do you think?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *