Zarządzanie kategoriami produktów

by

 

Dla producentów i właścicieli sklepów ogromnie ważna jest wiedza, do jakich kategorii konsumenci zaliczają poszczególne produkty. Jeżeli w sklepie konsument poszukiwał produktów na śniadanie, chodząc między stoiskami z wędlinami, pieczywem i nabiałem, to można zmienić sposób rozmieszczenia tych produktów, tak aby miał wszystko w zasięgu ręki, w ramach jednej kategorii „śniadanie”(…)

Zakładając, że konsumenci dokonują wyborów w ramach kategorii, zgrupowanie produktów różnych marek w jednym miejscu powinno ułatwić im zakupy. Ułożenie w sklepie produktów kategoriami może być bardziej efektywne niż ułożenie ich produktami czy markami(…)

Zarządzanie kategoriami produktów (category management) zakłada, że odpowiednie dostosowanie ułożenia produktów w sklepie, ich asortymentu i ekspozycji do postrzegania kategorii przez konsumenta powinno skutkować zwiększeniem sprzedaży i równocześnie większym przywiązaniem konsumenta do sklepu.

„Psychologia konsumenta” Stasiuk, Maison 2013

No tags 0

No Comments Yet.

What do you think?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *